2015. április 21., kedd

Kerti tavacska

A tó szót kissé fellengzősnek éreztem, hiszen ami készül, az mindössze 4 méter átmérőjű vízgyűjtő horpadás a földben. De munka azért van vele bőven.Főképp azért mert a terep erősen lejtős, és ugye a víz csak a vízszintest ismeri. Ezért nem elég gödröt ásni, de az alacsonyabb oldalon még töltést is kell emelni. Méghozzá bő 40 centiset. Majd a képeken látjátok, hogy ezt úgy oldottam meg, hogy, hogy ásás közben félretettem a füves "gyeptéglákat", és abból emeltem falat kicsit több mint félkörívben.  A sima föld ugyanis beomlana, de ezek a téglák úgy át vannak szőve gyökerekkel, hogy szépen egybetartják egymást. A módszer amúgy egyszerű, középre leütők egy cölöpöt, és mint a kör középpontját használva egy spárgával sugarat húzok minden irányba, és azonos távolságra leszúrtam a cövekeket. Az agyagos talajnak meg van az az előnye, hogy pompásan tartja formáját, és csak sok eső és hó után erodálódik igazából. 
Aztán ha elkészült az első szint, akkor beljebb szúrom le a pálcákat (jelen esetben 40 centivel) és folytatódhat az ásás. Ja, és az az árok, ami látszódik a képeken nem más, mint a felsőbb részekről összegyűjtött víz befolyó csatornája. Hiszen gondoskodnom kell majd arról hogy legyen víz utánpótlás. A rengeteg földmunka miatt, illetve mert 40-50 centi magas földhányás van kialakítva, ezért idő kell majd, hogy ez tömörödjön. Feltehetőleg a tófóliát ezért majd csak jövőre terítem a gödörbe, és körben a szélre nagy sziklákat tervezek rakni. Még azon is töprengek, hogy középre építek kövekből egy pici szigetet. Remélem békák (kicsik és zöldek) és szitakötők paradicsoma lesz a kacsaúsztató. Középre befelé megy majd egy palló, hogy a macska azon tudjon besétálni és nézni az úszkáló halacskákat. Ja, nem írtam, de persze tavirózsák, meg egyéb tavi virágok és növények is lesznek.

 
 


 


2 megjegyzés:

  1. Már látom magam előtt a vízi paradicsomot... Sok munkád van benne, elismerésem a kitartásért!

    VálaszTörlés
  2. Óóóó, köszönöm szépen ...nem is annyira a tó miatt, mint inkább, hogy van aki olvassa a firkálmányomat.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...