2016. március 7., hétfő

Rajztanfolyam

Beiratkoztam egy rajztanfolyamra. Igen, magam is meglepődtem ezen a tényen, mert azt nem lehet mondani, hogy szeretek rajzolni. Viszont minden érdekel, amitől többé, "értékesebbé" válik az ember, még ha ez fellengzősen is hangzik. Voltaképpen egy ismerős rajzait láttam, és azok győztek meg, hogy nem kell Leonardonak születni egy pofás kép megrajzolásához. Mert a titok nyitja a jobb agyfélteke. Mármint állítják az oktatók. Én továbbra sem vagyok erről meggyőződve. Viszont az első napot sikeresen abszolváltam. Zömében ugyanazok a feladatok voltak, mint az ingyenes bemutató napon, illetve kellett rajzolni egy portrét is. Én Hugh Laurie-t választottam, és egész jól sikerült, bár annál nehezebb lesz 3 nap után szebbet rajzolni. Ez  ugyanis a kontroll példány, az "ilyen volt - ilyen lett" filozófia talpköve. De minden további dagályosság helyett jöjjenek a képek:

Először egy szemet kellett lerajzolni, de sajnos azt elfelejtettem dokumentálni :) - ez is a fejlődésünket hívatott alátámasztani, mert ezt is újra le fogjuk rajzolni. Utána választani kellett egy fényképet:
 Én Hugh Laurie alias Dr House-t választottam:
 Durván egy óránk volt lerajzolni, így sikerült:
 Ezek itt nem kakastaréjok, hanem a VAKKONTÚR feladat termékei. Úgy kellett lerajzolni kezünk körvonalát, hogy nem néztünk a papírra:
 
 Ez egy szakaszos másolási feladat, ahol a pontosságra kellett törekedni. 3-4 centiként kellett felfedni az eredeti rajzot, és úgy rajzolni, hogy nem tudjuk, alapvetően mit ábrázol a kép.
 A környezet, középen a tanárnővel:
 Ez lett a másolásból:
 A Dürer-féle módszer a másolásra. Az átlátszó keret a kézre volt fektetve, és úgy kellett a kéz körvonalát a fóliára felfesteni. Utána fóliáról a papírra:
 Ez is egy másolás, szerintem nincs benne semmi művészi, mert támpontokat kellett felmérni a papírra, és utána azokat a pontokat összekötni.
Szóval még várat magára az igazi áttörés, de holnap állítólag az árnyékolás technikáját tanuljuk ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...