2015. június 28., vasárnap

Székelykapu

Azt hiszem volt már róla szó, hogy egyik többéves projektem a székelykapu. No igaz, kicsit fellengzősen nevezem annak, amit építeni szeretnék, de még mindig ez írja legjobban körül ama törekvésemet, amivel a kerti bejárót szeretném díszíteni. Úgy megközelítőleg 2 éve pátyolgatom eme gondolatot, és tavaly, mikor Erdélyben jártam lelkesen fényképeztem a kapukat, és jegyezgettem a jellegzetességeket. Az viszont biztos, hogy nálam nem lesz galambdúc az "emeleten".
Szóval ha lassan is, de zajlanak az előkészületek, a felépítmény váza itt rostokol a tornácon. Ugyanis arra gondoltam, hogy valami szép fafaragás elengedhetetlen feltétele egy igazi székelykapunak. Ugyanakkor nagyon tetszenek a kapukon szereplő feliratok, és úgy döntöttem ezt a két sajátosságot ötvözöm egymással. Csakhogy mi legyen az üdvözlet? Sajnos hosszabb szöveg nem jön szóba, mert hely sincs a gerendán, meg aztán ki győz annyit faragni? De azért már lassan körvonalazódik, mi legyen a felirat. Vallásosat nem akartam, mert nem lenne elég hiteles a részemről. Most a "Becsületesnek megnyílik" vezeti a ranglistát, de lássátok milyen frappáns szövegekkel találkoztam még:
      Bejövőhöz békességet, Kimenőhöz csendességet

      Szíves vendéglátó e kapu gazdája, De a hízelgő álnokot végképpen kizárja

      Kerítések háta tolvajok járása, Becsületes ember a kaput használja 

     Úton lévő testvér ha igaz ügyben jársz, E kapun belül mindig otthont találsz; 
     De ha a szándékod rossz s a hamisság vezet, Ne kívánd hogy abban nyújtsunk segédkezet. 

      Szoros a kapu és keskeny az út, mely az életre visz 

      Ha e zajló nagyvilágban baj és bánat kerget, jó szándékú szívvel mihozzánk betérhetsz

És igazából kéne egy felirat a kapu benti oldalára is, de azt már kevesebben látják. Erre alkalmas lenne az "Áldás a távozóra"

2 megjegyzés:

  1. Szép gondolat!
    Sok sikert a faragáshoz, vigyázz a kezeid épségére!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, igyekezni fogok! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...