2013. október 21., hétfő

Darázsfészek

Eredetileg Falugyűlés lett volna a cím, de az nem fejezte volna ki elég hitelesen a történteket, meg ez olyan lélektelen, snassz, elkoptatott, érzelemmentes. Pedig én bizony hatásvadász vagyok! Néha talán még a tartalom rovására is, de vállalom a megkövezést. :)
Szóval vasárnap délután 4 órakor összegyűlt a település érdeklődő része, és a Kultúrházban meghallgatta Polgármesterasszony beszámolóját és terveit. Igazából a hangulat ott kezdett izzani, mikor a falu szélén építendő élelmiszercsomagoló üzem került szóba. A Szilasfood akar nálunk építeni egy csarnokot, és a helyszín természetesen nem nyerte el mindenki tetszését. Mondjuk én se lelkesednék, ha a szomszédságomban egy ilyen ipari létesítményt húznának fel. Nem beszélve a kamionokról, amik majd járkálni fognak. Szerencsére az egész a falu átellenes végében lenne, szóval engem kevéssé érint. Szóval vannak az ellenzők, akik a közelben laknának, és vannak a többiek, akik új munkahelyek reményét látják a dologban.  Az ügy pikantériája, hogy a falu szélén persze az új lakosok, a betelepültek laknak, akik amúgy is Pestre járnak dolgozni, az őslakosok meg munkalehetőségre vágynak. Szóval volt egy olyan pontja a vitának, ahol elég kellemetlenül éreztem magam, és nem is azért, mert én is betelepült vagyok (gyüttment), hanem rossz volt látni az ellentéteket és az indulatot. Valahol mindenkinek meg volt a maga igaza, de sajnos az egyéni érdek és a közösségi érdek nem mindig passzolnak egymáshoz. Fél 7 után jöttünk el, ebből talán kiviláglik a vita hevének mértéke. Rengeteg új arcot láttam, mint kiderült sok embernek csak itt van háza (el akarja adni) de nem is itt lakik, nincs is bejelentve. Az ő szájukból azért hamiskásan csengett az aggodalom, hogy elromlik a falu összképe, mikor a közösségi programokon meg se jelennek. De voltak roppant értelmes és szimpatikus hozzászólások. Név szerint csak Tihamért tudom megnevezni, mivel ő ott volt az iskola ablakainak kicserélésénél, ami társadalmi munka volt, tehát az ilyen emberek véleménye azért mérvadó. Neki hitele van az én szememben. Mondjuk örültem volna, ha a vállalkozó is jelen lett volna, mert nekem hiába hangoztatják, hogy milyen hithű keresztény (ez is elhangzott, "bizonyítandó", hogy nem szélhámos) többet ért volna, ha az arcát adta volna az eseményhez. 
Az üzem szinte biztos, hogy megépül - remélem a baráti viszony felépül, a harag leépül - hiszen 23 engedélyt már beszerzett a vállalkozó. Kicsit eső után köpönyeg az egész, és persze ezt is komolyan sérelmezték az érintettek, azt kell mondjam joggal. Nehéz igazságot tenni, mindig sérül valakinek az érdeke.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...