2014. március 18., kedd

Tavasz

Számomra nem csak a napsütés, meg a duzzadó, fénylő rügyek jelentik a tavaszt, hanem a fűben sürgölődő állatkák is. Ma például már láttam egy izgő-mozgó, apró gyíkot. És mint a képen látjátok felfedeztem egy új fajt a kertemben. Ha valaki tudja a nevét, örömmel venném az információt. Külön megemlíteném - már csak a behatárolás végett is - hogy érdekes módon a csápjaiban van egy göbös kunkor, és a lábai az acélkék és az acéllila árnyalat között tündökölnek. A mérete olyan bő 4 centi körül van.

4 megjegyzés:

  1. Dominak most a pokhalo a kedvence..hosszu ideig kepes csodalni Pokmester munkajat...merthogy magyarul igy nevezi, szabadon utanam...en ugyanis egyszer ezt talaltam mondani...most meg visszamondja..s meg azt hittem, hogy alig jegyez meg valamit! ;)

    VálaszTörlés
  2. Én is csodálom a pókokat. Meg a hálójukat is, főképp egy-eg harmatos hajnalon, mikor páracseppek ringatóznak a szálakon. Káprázatos!

    VálaszTörlés
  3. Egy újabb rejtvény? :-) Szeretem a fejtörőket, így emellett sem mentem el csak úgy ....
    Keresgettem, és ráleltem mi is a neve, ennek a természet "csodabogarának" ... Közönséges nünüke.
    Ezt most nagyon megjegyeztem. :-)

    http://www.naturephoto-cz.com/kozonseges-nunuke-picture_hu-16198.html

    VálaszTörlés
  4. Tényleg? Micsoda felháborító dolog! Még hogy közönséges! Pazar páncélos nünükének kéne lennie. És látom, a latin neve alapján ez valami szkarabeusz származék. De maga a nünüke pompás és kedves név. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...