2014. március 31., hétfő

Borban az igazság

Borban a vigasz. Borban a szabadság, borban a tavasz.
Azt nem tudom melyik operett betétdala ez a nóta, de ez jutott eszembe. Az elmúlt két hét során nagyfokú előrelépést tettem a látványborospince kialakításában. A tölgyfa rönkök lefestése után felhelyeztem őket az építmény tetejére, majd láncfűrésszel a felső végüket 45 fokban lecsaptam, hogy a szigetelő fólia ne olyan sarkosan boruljon a tetőre. A vágási felületeket persze újra lekentem. A tojáslemez felrakása nem volt könnyű mutatvány, mint látszik a párhuzamosság némi kívánnivalót hagy maga után, de a célnak megfelel. Már csak az volt hátra, hogy földdel befedjem. Beletelt pár napba, mire a rossz vállammal feldobáltam a földet, meg a végén talicskával a tetejéről is borítottam rá "humuszt". Keresztbe tettem egy deszkát, hogy a föld ne zuhanjon le. Mivel a talaj agyagos, ezért majd jól összetömörödik, és majd a növények gyökerei is
összefogják a földet. Szerintem jól sikerült, de igaz, ami igaz, majd az idő mondja meg, hogy beválik-e a módszer. Most várnom kell a föld ülepedésére (némi esőre is) és hogy kizöldüljön a domboldal. Ültettem egy szomorúfüzet pár méterre a bejárattól, hosszútávon remélem kellemesen eltakarja majd Ali Baba barlangját. Persze még ajtót is kell csinálnom, ehhez már kiválasztottam a megfelelő deszkákat, amik a kerítés készítés során maradtak meg. Most pont jól jön majd, hogy kicsit görbék a deszkák, mert így picit boltíves jellege lesz. Apropó boltív, téglából még akarok felhúzni egy falat a bejárathoz, hogy mégse az a nyers és brutális betonfal vigyorogjon rám. 
Ja, és az jutott eszembe, hogy az ajtó aljába fúrok egy lyukat, ahol a cica be tud osonni.

4 megjegyzés:

  1. A Gül Baba betétdala: A kulacsom kotyogós. :-)

    VálaszTörlés
  2. :) Köszönöm. Akkor ezek szerint rácsot kell tennem ajtó helyett, hogy énekelhessem: Ott túl a rácson, egy más világ van ...

    VálaszTörlés
  3. alakul, alakul! :) En a benti valtozasokra is kivancsi leszek! ;)

    VálaszTörlés
  4. Ezt most átvitt értelemben kell érteni? Merthogy a pince belső mérete 1.5 x 1 méter, szóval nem egy katedrális, és a magassága is 1.25 és 1.70 között változik.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...