2013. szeptember 23., hétfő

Nordic Walking

Hallottatok már róla? Olyan, mint a sífutás hó nélkül. Szóval, mikor a gyaloglók két bot segítségével sportolnak. Gondoltam, ha már ennyit túrázom, akkor érdemes kipróbálnom ezt az eszközt. Ráadásul egy ismerősöm már próbát tett, szóval volt referenciám is. Megnéztem az általa javasolt oldalt (http://www.nordicwalkingsport.hu/) és örömmel fedeztem fel, hogy még Camino-s tanácsadás is van. És nem utolsó sorban, aki az edzést tartja egy világbajnoki bronzérmes ezen a területen. Ja, és még csinos is :) Ettől kezdve nem volt kérdéses-kétséges, hogy elmegyek egy ilyen tanfolyamra. A tanfolyam nem is jó szó, hiszen egy alkalomról van szó, 3 óra keretében elmagyarázzák a megfelelő bot kiválasztását, és annak hatékony használatát. Az ára 4900 forint, de ebből 3000 levásárolható a túraboltjukban. Ilyen előzmények után érkezett el szeptember 22-e. Nagy várakozással indultam el a Margitszigetre. Mondjuk a déli 12 órás kezdés meglepett, mert kettévágja a napot, és ebédelés szempontjából sem ideális, de az alkalmazkodás az egyik erősségem :) és nem is volt választási lehetőségem.
Korán odaértem, de legalább volt időm nézelődni:
Először egy svéd típusú játszótér ötlött a szemembe, igazán impozáns volt. Utána hamarosan megleltem a Zenélő kutat, ami sajnos tatarozás alatt áll, immár több éve. Pár méterrel odébb a Japán kert (?) lenne, de az is borzasztóan lehangoló állapotban található, állítólag az árvíz tette tönkre. Hmmmm.
Ám hogy némi jót is csepegtessek, a teknősök még meg vannak, és a jó időnek köszönhetően éppen napoztak a hableány lábainál.
De beszéljünk a nordic walking-ról! Kb. tízen gyűltünk össze a buszmegállóban, és hamarosan jött Zsófia és Ferenc. Átsétáltunk a sziget egy nyugodtabb pontjára, és kezdődhetett az okítás. Nem venném magamra a távoktatás ódiumát, még félő hogy valamit rosszul tanulnátok meg. Először fontos a bot hosszának megválasztása, szerencsére egy profi boltban ezek 2.5 centiméterenként kaphatóak. Én egy 110-es bottal kezdtem, de aztán mégis az eggyel kisebb mellett döntöttem. Ellentétes láb és kéz van elől, a botot a lépésközbe kell szúrni, és kézzel tolni magunkat. Dióhéjban ennyi, de ezért gondolhatjátok nem olyan egyszerű, ha három órán keresztül tanultuk azt, amit egy sorban leírtam. Mert azért tegyünk különbséget egy nordic walking-oló túrázó, és egy lelkes falevélgyűjtő parkőr bácsi között ... "csak az a szép zöld gyep, az nagyon fog hiányozni" ... Ha jól csináljuk, akkor érezni fogjuk, ahogy mozog a váll, a tricepsz és a hát is. Nálam leginkább a tricepsz adott le SOS jeleket. Tehát a lényeg, hogy immár nem csak a láb dolgozik, hanem a felsőtest is, ezzel terhet levéve a lábakról. Ugyanakkor  szimmetrikusan fejleszti a testet, más sportágakkal ellentétben. Ami nagyon tetszett, hogy Zsófi (mert a sporttársak persze tegeződnek) rendkívül szellemesen, humorosan és szemléletesen tanított minket, ha csak egy padon ülve hallgattam volna, akkor is élveztem volna az előadást. El ne felejtsem! Volt bemelegítés, és a végén nyújtás is. Kellemes meglepetés volt, hogy a gyakorlatok zömét néptáncos előéletemből már ismertem. Persze mindenki kapott botot, hogy az elméletet gyakorlatban is ki tudjuk próbálni. Kíváncsi mókusok leskelődtek a fák tetejéről.
Konkrétan még nem döntöttem, hogy milyen botot  vásárolok, mert azért annyira nem olcsók a botok (12-18 ezer) de az is igaz, hogy utána egy életre szólnak. 
Nekem ennyi jutott eszembe eme sport kapcsán, ha valakinek kérdése lenne, ne habozzon és ossza meg velünk. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...