2013. szeptember 15., vasárnap

Patch Adams meg a többiek

Először csak a mai filmről akartam mesélni. Ugyanis ma volt a Viasat3 adón a Patch Adams. Ezt a filmet akartam éltettni, majd megkérdezni, hogy Nektek mely filmek tetszenek. És akkor zavarbaejtő felfedezést tettem. Bár alapvetően a vidám filmeket szeretem, de azért jó pár olyan film is van ami leginkább a dráma kategóriába illik, és ... sorolni kezdtem magamnak: Patch Adams, Száll a kakukk fészkére, Virágot Algernonnak (bár ez Charly cím alatt futott). És mi a közös ezekben a filmekben?
Ha nem jöttetek volna rá, akkor elárulom, hogy valamennyi a mentális képességek körül forog. Sőt elmegyógyintézetben játszódik nagy részük. Biztos sok más film is tetszik, de most egyszerűen nem tudja felszínre verekedni magát.
Na jó, most hirtelen mégis beugrott egy: Holt Költők Társasága. Valahogy ezek a filmekben katarzis van. Küzdelem, kínlódás, dac, helytállás, lázadás és a végén győzelem, de sokszor mégis keserű vég, viszont az hősies.
Visszatérve Patch Adams-re, az ő nyomán terjedtek el a bohócdoktorok, merthogy a film valós történetet dolgoz fel. Kedvenc részem, mikor a nőgyógyász professzorokat fogadja az egyetem, ... de nem árulom el a poént. :) És ha fennkölt pillanatra vágysz, akkor ott a pillangós jelenet, bár egy nagyon szomorú dolog történik előtte, ami értelmet ad ennek a résznek. Ha még esetleg nem láttátok ezeket a filmeket, akkor a legmelegebb szívvel ajánlom nektek. (Időközben eszembe jutott még egy film, A 200 éves ember. Szintén Robin Williams alakítása fémjelzi a filmet. Abban viszont egy nagyon fura szerelmi történet van. De a szerelmes filmekről majd egy másik alkalommal beszélgetünk :) ... már ha van rá igény :)
Addig is, most ezt találtam: http://www.youtube.com/watch?v=vfjywN5CN0Y

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...