2013. november 8., péntek

Irodalmi est

A mi  picinyke falunk szerencsére nem egy tespedt, álomkórba zuhant település, hanem vidáman, tartalmasan zajlik az élet. Tavasszal, a sváb bál után kevéssel tartjuk a dalestet, és így késő ősz táján az irodalmi estet. Idén november 23-án lesz a nagy esemény. Igen, azt mondom, hogy nagy esemény, mert ez nekem nagyon szívközeli, és boldog lelkesedéssel készülök minden alkalommal. Az utóbbi két évben már nem csak verseket és prózát mond a falu fogékony fiatalsága (és öregsége), de színdarabokat is előadunk. Pontosabban rövid bohózatokat. Büszkén dicsekszem, ezt az újítást én vezettem be, mert szerettem volna, ha több vidámság van jelen ezeken a rendezvényeken. Idén már két jelenetet adunk elő, és ami különösen lélekemelő, hogy az egyik darab öt szereplős. A címe: A veszélyeztetett gyerek, és egy régi kabarét adoptáltam erre a célra. 
Hogy jó úton járunk, arra az a bizonyosság, hogy szaporodnak a lelkes egyének, akik kicsit még félszegek, de indíttatást éreznek, hogy ők is kivegyék részüket ebből az estéből. Legutóbb Lilinél hullott termékeny talajra az elszórt mag. Még a vívódó szakaszban van, jönne is, de benne van a félsz. Ezért kerestem neki egy verset, ami remélhetőleg átlendíti a holtponton. Lili 11 éves, szerintetek jó lesz neki ez a vers?

Kovács Sándor: Pisze Nyuszi és a hőség

Erdő szélén, rétnek sarkán,
Pisze Nyuszi heverész,
Nagy meleg van, kánikula,
Elviselni de nehéz!

Nyuszi kománk próbálgatott
Mindenféle praktikát,
Hideg vízbe mártogatta
Napsütötte pracliját,

Fülét fújta ventilátor,
Orrát lepke legyezte,
Farka végén, egy jégkockán
Potyázott egy legyecske.

Hiába volt a sok hűtés,
Egy sem tartott sokáig,
Melege volt Nyúl úrfinak,
Fejtetőtől bokáig.

Szenvedett hát Pisze Nyuszi,
Nem talált már hideget,
Meglátta őt Dongó Döme,
És feléje lebegett.

- Gyere Nyuszi! - szólt rá Döme,
- Menjünk el a patakhoz,
Nem várhatjuk, hogy majd a Tél,
Hűvöset és havat hoz!

Így is tettek, elindultak,
Várták őket hűs habok,
De amikor odaértek
Csodálkoztak jó nagyot.

Nem volt víz a kis patakban,
Nem hogy egy csepp, semennyi,
- Ki tette ezt? - kérdi Döme,
- S merre menjünk keresni?

Nyuszi fülek hallgatóztak,
Gyanús hangot kerestek,
Kicsit messzebb, fűrész zajra
Munkadallal feleltek.

Döme, Nyuszi futni kezdtek,
Vajon ki dalolgat ott?
Észrevették Hód Balambért,
Éppen fát pakolgatott.

- Mit csinálsz te, Hód Balambér? -
Kérdi Nyuszi mérgesen,
- Nincs vize a réti népnek,
Nem hogy egy csepp, annyi sem!

- Gátat húzok, tavat töltök,
az lesz az én lakásom. -
S tekintete megpihent egy
Hatalmas farakáson.

- Amint kész lesz, megígérem,
Kicsit nyitok gátamon,
S a tóparti erdész állást
Örömmel elvállalom.

Erre aztán kezet ráztak,
Pisze Nyuszi s Balambér,
Lassan megtelt a kis patak,
Más nevén a Galamb ér.

Együtt pancsolt nyuszi és hód,
S egy csíkos hasú dongó,
Tőlük lettem én is vizes,
Az ázott mesemondó.


11 megjegyzés:

  1. Mint a vers elkövetője, szurkolok Lilinek, és megtisztelne, ha tényleg elszavalná a verset! :) Tisztelettel: Kovács Sándor. ( http://yegenye.5mp.eu )

    VálaszTörlés
  2. Kedves Sándor!
    Nagyon köszönöm megjegyzését, és továbbítom üzenetét Lilihez. Gratulálok verséhez (a többihez is) és szabadjon elmondanom, hogy pár éve magam mondtam el egy hasonló esten a "Szerelmes ősember monológja"-t.
    Méghozzá ősembernek öltözve! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó... :) Nem is tudom mit mondjak. :) Mindenképp megtisztelő és köszönetet érdemel az a figyelem, amit a verseim kapnak Önöktől. :)

      És sikere volt a kosztümös előadásnak? :)

      Törlés
    2. :) Nehezemre esik férfinak udvarolni :) de ha egyszer egy vers szavalatért kiált, akkor a természet törvényeit nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az előadás persze sikeres volt, de magamnak csak 12 %-ot tudok be ebből.

      Törlés
    3. Udvarlásra semmiképp nincs szükségem, viszont ritkán adatik meg, hogy "élni" lássam a műveimet. :) És ritka az is, hogy magával az előadóval válthatok néhány szót. A 12%-ről pedig azt gondolom, egy leírt szöveg élettelen az olvasó nélkül, vagy jelen esetben az előadó nélkül. Szóval több az, mint 12 %. :)

      (Több, mint egy éve egy betűt sem írtam, de manapság olyan dolgok történnek velem, amik talán újra rávehetnek az alkotásra... Néhány napja a Szürkemarha c. versem kapcsán megkerestek, szeretnék felhasználni egy szürke marhákat népszerűsítő kiadványban... Korábban meglepetésemre egy Erdélyben megjelenő antológiába válogatták be az egyik versem... most pedig itt ez a blog... az élet apró örömei :) )

      Erőt, szeretetet és egészséget kívánok Önnek és kedves családjának! :)

      Törlés
    4. Szürkemarha? Jó!
      46 éves lettem én, nem voltam sosem lett tehén,
      de voltam nős és megalázott, életem oly elbaltázott ...

      Törlés
  3. És még egy megjegyzés. Véletlen - de nem is annyira - találtam egy másik Kovács Sándort, aki szintén ír verseket, és neki már gratuláltam a Pisze Nyuszi kalandjaihoz, de kiderült, hogy csak névazonosság volt. Szóval köszönöm honlapja címét is, és máris találtam újabb kincset, hiszen Berkenye a málnájáról híres! :)

    VálaszTörlés
  4. Szavaztam Berkenyére ezen a versenyen:
    http://www.origo.hu/utazas/magyarorszag/20160921-utazas-magyarorszag-legszebb-fekvesu-falvai-jatek-keressuk-a-gyoztest.html?pIdx=3
    :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági!
      Nagyon szépen köszönöm a magam és a település nevében. Végre valami jó is történik!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...