2013. november 25., hétfő

Ördöngős szavak

Majdnem az lett a cím, hogy Szavak bűvöletében, de hát azt már tegnap elhasználtam, és ennyire sablonos azért mégse lehetek. Nyilván a rossz idő, meg  a közelgő tél is okozza, hogy mostanában mással se tudok foglalkozni, mint a magyar nyelvvel, de remélem különösebben nem bánjátok. Próbálok azért a barkácsolás területén is helyt állni (vannak is futó projektek, hiszen mikor nem voltak), de nem tudok konkrét eredményről beszámolni. Viszont tegnap találtam valamit!
Ehhez viszont vissza kell mennem az időben. Történt vala pediglen, hogy a bűnös pár kiűzetett az paradicsumbul ... Na jó, ennyire nem, csak úgy 2007 tájára. Akkor regisztráltam a CanadaHun oldalra, aztán némi rákészülődés után 2009-ben játszani kezdtem. Próbálok tömör lenni, de el kell mondanom, hogy leginkább a Kódfejtés és a Móricka nevű játékok hoztak lázba. Ja és volt ott egy verselős oldal is, bizonyos Blázser Bozsók nevéhez kötve. A Kódfejtésben a mai napig aktív vagyok, a másik kettő időközben elhervadt, kiszáradt, az enyészeté lett. Eme játékok kapcsán számos kedves barátra tettem szert, volt, hogy hő vonzalom is támadt, esküszöm ez jobb platform, mint a Randivonal vagy az Elittárs, mert játék közben ismerhető meg legjobban a másik. Na, hogy rövidre fogjam, a következő gyűjteményt Antikbakfistól kaptam, idestova másfél éve, de most újra előkerült, és rájöttem, hogy ez pont ide illik. Na, akkor lássuk a medvét:
Ne tévesszük össze:
a boka táját a toka bájával,
a borztanyát a torz banyával,
a csárda zaját a zárda csajával,
a száradt füzet a fáradt szűzzel,
a fartőt a tar fővel,
a harcsa máját a Marcsa hájával,
a jó bor kulcsát a kóbor Julcsával,
a csokorban adott bókot a bokorban adott csókkal,
a foltos bölényt a boltos-fölénnyel,
a hős ember nevét a nős ember hevével,
a réti pipacsot a péti ripaccsal.

Továbbá nem mindegy, hogy:
egyöntetű vagy ön egy tetű,
vízibusz vagy buzi visz,
mögöttem vagy nem öttem mög,
 
rovarszervet ivartalanítani vagy ivarszervet rovartalanítani,
mire fekszel: nedves kőre vagy kedves nőre,
helyet cserélni vagy csehet herélni,
vörös szalag vagy szőrös valag,
véres párbaj vagy páros vérbaj,
köhögve röpülsz vagy röhögve köpülsz,
Gödön van szobrod, vagy Szobon van gödröd.

Erről már csak az jut eszembe, hogy: Fejemen a görbe sörény, hogy került a sörbe görény? Ha tudtok még ilyet bátran küldjétek el, kivéve a teniszpályásat, mert azt direkt kivettem a listából, hogy gyerekek is olvashassák. :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...