2013. december 7., szombat

Egyszer

Alapvetően vannak fenntartásaim a manapság dömpingszerűen erőltetett tehetségkutató műsorokkal. Olyan eszed - nem eszed nem kapsz mást jellegűek, még alig ért véget az egyik széria, már ott a küszöbön a másik. És azért annyi tehetség nincs ebben az országban, illetve itt is azt lehet megfigyelni, amit anno az arany és platinalemezek esetében. 1992-ig egy ilyen elismeréshez az kellett, hogy 100 000 példány elfogyjon a lemezből. Most, írd és mondd 5000 darab elégséges ehhez a "kitüntetéshez". Tudom a világ is megváltozott, de ez akkor is nevetséges. Olyan, mintha az egyetemre bekerüléshez kéne 100 pont, de mivel buták a gyerekek, vigyük le a ponthatárt 22-re. Szóval nagy általánosságban az jut eszembe: vakok között a félszemű a császár ... De úgy megnéznék már egy műsort, ahol az a virtus, hogy ki tud szebb-jobb féltengelyt esztergálni. Vagy falat rakni, kosarat fonni, agyagkorsót korongozni. Szeretem a zenét, de miért kell ebből iparágat csinálni? Boldog-boldogtalan CD-t ad ki és éneklésből avagy zenélésből akar megélni. Pocsolya.
De jó hírt hoztam, - "Örömhírt, jó hírt, titkot és szivárványt ..." - mert időnként előfordul, hogy a zagy aranyrögöt rejt  magában. Ilyen volt nekem Janicsák Veca és Rúzsa Magdi. És most leginkább Magdit éltetném, aki nem csak énekesnő, de előadóművész. És ez a lényeg! Hiteles, érzéseket tud átadni, nem csak egy kotta eléneklő droid. Hogy mire gondolok? Nézzétek meg ezt: :)

5 megjegyzés:

  1. Ma én is rákerestem a neten (lehet, hogy rokonlelkek vagyunk?), mert a szombati adásból ez volt, ami megfogott. Én is a Ruzsa Magdi-féle előadást találtam, akit nagyra becsülök, de most Danics Dóra előadása nekem jobban tetszett, a maga egyszerűségében, illetve jobban értettem a szöveget is.

    VálaszTörlés
  2. Ez érdekes! :) Ezek szerint igaz az ízlések és pofonok elmélet. Én csak a Dóra-féle előadás végét láttam, utána néztem meg az egész darabot (Rúzsa Magditól), és azt mondtam magam: ezt nem lehet jobban elénekelni. De most kíváncsivá tettél.

    VálaszTörlés
  3. Megnéztem. Nagyon szép volt így is, ... de :) Tudom, kákán csomót keresek, a dal közepe táján az az "úúúúúú" nekem nem jött be, és amitől a Rúzsa Magdi előadás jobban tetszett: figyeld a kezek játékát, ami számomra szintén az átélés része. Ami még feltűnt, hogy a versszakok sorrendje itt egész más volt, ez engem kicsit zavart. De arra jó volt a dal, hogy eldöntsem, kinek fogok szurkolni. Igaz, ez már a Bájolónál is eldőlt. :)

    VálaszTörlés
  4. Egynek szurkolunk akkor. :-)
    És a dal mindkét előadásban szép, megható, egész nap ez járt a fejemben.

    VálaszTörlés
  5. Nem akarom a filozofálást túlzásba vinni, de azért folyton elgondolkodom, hogy ez a DAL is zenének számít, és a trash metal szörnyszülöttjei is. Fel nem foghatom, hogy utóbbi hogy tudott kialakulni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...