2013. december 1., vasárnap

VU találkozó

Bár nem vok a rövidítés híve, mert ettől csak korcsosul a nyelv, de nem akartam túl hosszú címet. Ám lerántva a leplet, a VU nem más, mint Váratlan utazás. Bizony, Sara, Felicity, Felix, Gus és persze Hetty néni. Talán nem szerénytelenség, ha elárulom, hogy tagja vagyok ama társaságnak, akik eme sorozat köré építettek egy rajongói klubot. Bár rosszul fogalmazok, hiszen én nem építettem semmit, - azt Kozák Zsolt tette - , én csak szimplán csatlakoztam a már meglévő 50-60 fős közösséghez. Aki ismeri Lucy Maud Montgomerry munkásságát, az tudja, hogy az Anna filmek ugyanígy ide tartoznak, hiszen sok közös szereplő van, hogy mást ne mondjak Marilla vagy Rachel Lynd. Tehát igazából Avonlea rajongókról kell beszélnem. Még akkor is, ha a rendezvények maguk többször foglalkoznak a King tanya eseményeivel. 2002 óta él ez a baráti közösség, évente 2-3 találkozó van, és legalább egyszer maratoni filmvetítés. Most is erre voltam hivatalos, a Népliget oldalában található Hotel Platánuszba. 
11-kor kezdődött a műsor, és először Nóri élménybeszámolója következett, aki nyáron volt Kanadában, és elment a Prince Edward szigetre is, ahol a regény játszódik. Fényképekkel és kedves történetekkel tárta elénk az ottani légkör hangulatát. Utána volt egy kis ebédszünet, ami piknik alapon zajlott. Aztán kezdődhetett a filmvetítés. 4-5 rész volt betervezve az első évadból. Én is úgy terveztem, hogy végig maradok, de sajnos csütörtökön a foci túlságosan megviselt, és még mindig alig tudtam járni. Illetve járni még csak-csak, de ülni aztán tényleg kínszenvedés volt. Isiász vagy lumbágó vagy mi a frászkarika a neve ennek a sorscsapásnak ... Pedig élveztem a műsort, majdnem olyan volt, mintha moziban ültünk volna, 4x2 méteres kivetítés volt, és a hang sem egy dobozból jött. De a muszáj nagy úr.
Láttam, Zsolt csinált fényképeket, majd ha eljut hozzám is, akkor ideteszem illusztráció gyanánt. Addig is, egy kis kedvcsináló párbeszéd a filmből:
- Azt írja az újság, hogy ismét meghaltak ketten tuberkolózisban.
- Hol van az a Tuberkolózis?
- Akárhol is van, jó lesz elkerülni, mert valami járvány lehet ott, hogyha ennyien meghalnak.

Nektek nincs Lujza és Jenő érzésetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...