2013. december 29., vasárnap

Nyuszi és Őz

Az a baj, hogy korábban már elpuffogtattam (van ilyen szó?) az összes magasztaló és égbedicsérő kifejezésemet, pedig igazán tartalékolhattam volna belőle a következőre. Egy animációs filmről van szó, ami BÜSZKÉN mondhatom MAGYAR produktum. Amikor elkezdtem nézni kicsit fanyalogva bámultam a képernyőt, mert nem tetszett az elnagyoltság. Ugyanis akkor még nem tudtam a lényeget, és nem is tűnt fel igazán, mit kifogásolok az ábrázolásban. Aztán jött a fordulat! Na, de még nem is mondtam a remekmű címet. Azaz mégis (lásd fenn), de nem lehet elégszer sulykolni, hogy rögzüljön mindenkiben. NYUSZI ÉS ŐZ, sőt RABBIT AND DEER. Mert hátha így találjátok meg a neten. Egyébként a Facebook-on saját oldala van, onnan származnak a képek is. Karácsony alkalmából az egyik videomegosztón látható volt a teljes alkotás, és nagyon örülök, hogy sikerült megnéznem. Ajánlom Nektek is. 
Káprázatos az alapötlet. Van két pajtás, akik a síkban élnek vagy úgyis mondhatnám a rajzlapon (ettől volt olyan fura a látvány). Aztán az egyiküket baleset éri, és három dimenzióssá válik. A kép alapján ki is találhatjátok, kiről beszélek. Ettől kezdve két más világ "lakói" lesznek, de ők ragaszkodnak egymáshoz, és kalandok, viszontagságok során megtanulnak együtt élni. Egy csomó poént csak akkor értettem meg, mikor másodjára néztem meg a filmet, például, hogy milyen lehet a Rubik kockát síkban forgatni :)
Nagyon remélem, hogy indul a film az Oscar-díj vetélkedőn, mert ha igen, akkor hátra is dőlhetünk, meg van az animációs kategória győztese. Nálam mindenképp.
Sajnos ez csak egy perc a negyedórás filmből: http://vimeo.com/62794234

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...