2014. január 14., kedd

Beton és fény

A sok hobbin kívül vannak olyan dolgok is amik csak érdeklődés szinten foglalkoztatnak. Ilyen például az építészet. Bár a mondás azt tartja, hogy ahány nyelvet tudsz, annyi ember vagy, de ez ugyanúgy igaz a szakmákra is. A számítógépnek és a speciális programoknak köszönhetően vizuálisan mi magunk is építhetünk házat odahaza. Ez nagyon jó mulatság, és gyakorlati haszna van. Annak idején a saját házamat én is így terveztem meg, és az építő főnök örömmel nézte a 3D-ben forgó "káprázatot".
Az Indexen olvastam, hogy végre hivatalosan is magyar találmánnyá nyilvánították az üvegbetont. Nosza egyből rákerestem, mit kell erről tudni. Meglepett, hogy már 2003 óta gyakorlati szinten is létezik ez a megoldás. Nagyon tömören arról van szó, hogy üvegszálat kevernek a betonba, és így készítenek blokkokat, mint pl. az Ytong vagy falazó blokk. Vagyis megmarad a beton szilárdsága, de mégis átereszti a fényt. Csodás távlatokat nyithat meg ez a módszer, a fény és árnyék pompás játékát tudják majd ezzel megvalósítani. És már most léteznek megoldások például járdára. Sajnos igazán látványos képet nem találtam, de azért el tudjátok képzelni a látványt. Akit bővebben érdekel a téma, az itt (is) olvashat róla: http://epiteszforum.hu/a-fenyatereszto-beton
És még egyszer mondom: magyar találmány! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...