2014. január 24., péntek

Nemocnice na kraji města

Na mi ez? Bizony, Kórház a város szélén!
A csehszlovák klasszikusok egyike. :) Kövezzetek meg, de nekem akkor is jobban tetszik, mint a SchwarzwaldKlinik. Ez elsősorban Štrosmajer doktor úr humorának köszönhető. Már rögtön az első részben összetűzésbe kerül az egyik ápolónővel, aki mást ad a betegnek, mint amit a doki előír. Erre ekképpen fakad ki: "Ha a hülyeség fájna, akkor maga egyfolytában ordítana!" Persze a nővér zokon veszi, és megy a főorvoshoz, hogy a doktor kérjen elnézést és vonja vissza amit mondott. Na, és hogy oldotta meg a ravasz Štrosmajer ezt a kényes szituációt? Íme a párbeszéd:
- Štrosmajer doktor úr azt mondta Hunkova osztályos nővérnek, hogy ő hülye ...
- Bocsánat, egy pillanat. Én ezt nem mondtam. Amit mondtam úgy hangzott, hogy ha a hülyeség fájna, akkor Hunkova a fájdalomtól ordítana. Csak ennyit mondtam.
- De, de, de ez ugyanaz nem?
- Nem, ez nem ugyanaz.
- De ugyanaz! Ne csináljon belőlem még nagyobb hülyét!
- Erre nem is mernék vállalkozni!
- Kolléga úr lehetségesnek tartja, hogy visszavonja a véleményét Hunkováról?
- Persze, ez természetes. Visszavonom a véleményemet. Ha a hülyeség fájna, attól még Hunkova egyáltalán nem ordítana. Nem, ez nem igaz. Visszavonom.
- Ez nekem nem világos ....

És a végén a tanulság a főorvos úr szájából:
- Kolléga úr, még mindig nem tanulta meg, hogy mindenkit vádolhat butasággal, csak azt nem aki valóban teljesen buta?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...