2014. február 14., péntek

Szerelmesek napja

Szeretem ezt a napot. :) A szerelmesek napját. Hiszen miért is ne szeretnék bármit, ami szép, nemes és romantikus. San Valentino római püspök és mártír volt, bár egyes források szerint nem is egy, hanem egyenesen három mártír "futott" ezen a néven. És mind a 3. században. Nekem az valahogy melegíti a szívemet, hogy San Valentino a szerelemesek védőszentje, de valahogy bezavar, hogy ugyanez a szent az epilepsziások védőszentje is. Nincs elég szent, hogy mindenkinek jusson egy saját, kizárólagos terület?
Vagy valami ok-okozati összefüggést kéne látni a két jelenség között? Tudjuk, hogy a szerelem sötét verem, de talán ennyire azért mégsem ...

Igyekeztem kevéssé giccses képeket válogatni, de nem volt egyszerű. :)
 


2 megjegyzés:

  1. Valentin nap, de elsősorban Bálint nap! :-)
    Névnapod alkalmából kívánok Neked minden elképzelhető szépet és jót! Vágyaid, terveid váljanak valóra! :-)

    Tudtad, hogy a népi hagyomány szerint a verebek ezen a napon választanak párt maguknak?
    Geoffrey Chaucer angol költő is ír a madarak társra találásáról a "Madarak parlamentje" című költeményében.
    Szerintem, az is kedves szokás, hogy Finnországban a Valentin napot a "barátság" napjaként ünneplik. :-)

    VálaszTörlés
  2. Jéééé, ezek a verebek!!! Ezt nem is tudtam. :)
    Köszönöm a köszöntést.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...