2014. február 18., kedd

Tej és szappan

Kicsit megfáztam, de azért nem vészes, arra még maradt energiám és lelkesedésem, hogy elvégezzek egy kísérletet. A neten láttam, és felkeltette az érdeklődésem. A múlt héten beszereztem hozzá a kellékeket,
pontosabban szólva csak ételfestéket kellett vennem. Két lapostányérba tejet öntöttem. Azért kettő, mert kétféle tejjel akartam kipróbálni a folyamatot. Egy zsírszegénnyel és egy normálissal. Aztán mindkettőbe öntöttem ételfestéket, mert így látszik a vegyi anyagok reakciója, és így lesz látványos a kísérlet. Tehát középre csöpögtettem piros és sárga festéket felváltva. (Ehhez egy vattás fülpiszkálót használtam, de óvatosan az üvegből is lehet önteni. És most jön a lényeg. Ebbe a festékbe kell cseppenteni egy (szigorúan egy) csöpp folyékony mosószert, ami ugye oldja a zsírt. Vagyis a tejben a zsírmolekulák szétszaladnak (remélem se vegyész, se kémikus nem olvassa ezt a laikus írást) és magukkal "viszik" a festéket is, ezzel szép mintát
rajzolnak ki. Kicsit olyan kaleidoszkópszerű a látvány. Feltételezem, hogy az igazán szép mintákhoz, gyakorlat és az arányok pontos ismerete szükséges, de hazai boszorkánykonyha próbálkozásnak az alábbi is megteszi. Mint látszik a két tej között jelentős különbség nincs, a jobboldali 2,8-as "sima" tej. Egy idő után a minták elmosódnak, de játéknak azért szerintem jó, főleg ha egy gyereket is bevonunk a varázslásba. :)

2 megjegyzés:

  1. Ezt én is ki fogom próbálni!
    Jobbulást, igyál sok teát...ugye, azt nem is kell írnom, hogy így jár az...hogy is szól a népi bölcsesség.. :)

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom, mire gondolsz ... így jár az aki nem húz zoknit az ágy lábára?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...