2013. április 29., hétfő

Versike rejtvény

Bevallom szeretném érdekessé, sőt népszerűvé tenni blogomat, ezért azt találtam ki én dőre, hogy  időről időre elhelyezek egy-egy fejtörőt. Kezdjük mindjárt egy verssel. Arra persze ügyeltem, hogy a Google keresőjébe beírva ne adja meg rögtön a választ a masina, hanem inkább az érzés vezesse az embereket, és a találgatásoknak is tudok örülni, ha egyáltalán lesznek. :)

Mi vagy? Test és lélek. Harcban két feled.
Élsz a pillanatnak, öröklét helyett.
Kurta öröm az, mit teli potroh ad,
Tested porba hull majd, rútul ott rohad.
Ám ha hős halált halsz, vad tűz elemészt,
Feljuthatsz a magas mennybe felerészt.

Vajon ki a szerző, és hol szerepel eme költemény?

12 megjegyzés:

  1. Nekem "Shakespeare-áthallás", igazából nem tudom, de ha a találgatások is örömet szereznek, akkor ez az enyém. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, :) bár nem mondhatom, hogy "talált-süllyedt". A költő sajnos ennyire nem tudott világhírű lenni, de ez nem az ő hibája. Más ötlet?

      Törlés
  2. További segítség: A szerző magyar, és a zene is nagyon közel állt hozzá. Személyes benyomásként elmondhatom, hogy életem első színes tévéműsora hozzá kötődik :)

    VálaszTörlés
  3. Most mondjam meg a megoldást? A fenti hatsorost Ku Viki szájába adta a szerző, és egy rajzfilm része, de könyvben is szerepel ...

    VálaszTörlés
  4. Romhányi? Dr. Bubó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan! :) Örülök, hogy végül nem nekem kellett megmondanom! Gratulálok!

      Törlés
  5. :-)))
    Először félreértettem a rejtvényt, azt hittem, egy ismert verset költöttél át, s az eredetit kell kitalálni. Kicsit túlbonyolítottam...
    Más: átállítanád, hogy a hozzászólásnál ne kelljen igazolnom, hogy nem vagyok robot? :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, átköltésre nem vetemednék, :) pláne nem Romhányi esetében. A lényeg, hogy zöldágra vergődtünk.
      Szívesen átállítom, ha megtalálom, hogy kell ezt megtenni ... Te tudod esetleg?

      Törlés
  6. Itt vagyok most a Beállítások / Megjegyzések rovatban, de nem találok olyasmit, ami a robotságra utalna ... Még ez a "Szóellenőrzés megjelenítése" a leginkább gyanús ...
    Vagy azt kell variálni, hogy kik írhatnak megjegyzést? Most a Bárki van bejelölve.

    VálaszTörlés
  7. Sajnos nem értek hozzá, de a szóellenőrzésnél kell keresni. A "bárki" jó lehet, csak ne kelljen két szót is ellenőrizni a hozzászóláshoz.

    VálaszTörlés
  8. Akkor most minden klappol? Bízom benne!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...