2013. június 28., péntek

Berkenyei első csapás

Bevallom, az első gondolatom az volt, itt van az egyiptomi tíz csapás honi változata, csak nem sáskajárás formájában, hanem hangyainvázió képében. Ugyan is pár napja észrevettem, hogy a dolgozószoba padlóján pöttöm hangyák mászkálnak, sürögnek-forognak. Nézelődtem honnan eme turisták tömege, mert speciel hangyákat nem tenyésztek. Hát látom, hogy a konvektor alatt egy reszelék halmozódott fel. Olyan fűrészporszerű, és ott tüsténkednek ezek a hívatlan vendégek. Nagyobb jelentőséget nem tulajdonítottam a dolognak, felporszívóztam a szutykot, és mentem a dolgomra. Másnap egy ugyanakkora adag "törmeléket" találtam a fűtőtest alatt, picivel több szorgoskodó állatkával. Hinnye - mondom magamban - ennek fele se tréfa, újra felporszívóztam az áldozatokat, de immár nem értem be ennyivel. Sajnos chemotoxot nem találtam, ezért befújtam őket férfi dezodorral, adtam a lyukba is rendesen. Mondtam nekik vagy megpusztultok, vagy egymásba szerelmesedtek. Nos, feltehetően ez utóbbi történt, mert a döghalál nem következett be. Sőt! Ma délben még csak közelítettem a szoba felé, és jééé, itt-ott egy-egy szárnyasbetét ... izé ... hangya. Elő a jól bevált vákumgenerátorral, és mint a fémkutatók pásztáztam a csővel, magamhoz rántva a szárnyas "fejvadászokat". Közelítek a kritikus helyhez, hát atya ég, szentjózsef, és mindenszentek! Blitzkrieg! Armageddon! Apokalipszis! Invázió! Temérdek szörny csattogtatta csápját és ádáz tekintettel bámultak felém. Körben a konvektor körül, fel az ablakig, és azt is körbe-körbe. Talán az volt a szerencsém, hogy még csak épp kinőtt a szárnyuk (de az is lehet, hogy két külön hangyafaj él ott szimbiózisban), lényeg, hogy repülni még nem láttam őket, csak bóklásztak jobbra-balra, de ijesztő mennyiségben. Feltehetőleg el is sápadtam, de ezt nem tudtam ellenőrizni. És milyen a sors illetve sorscsapás? Pont ekkor elszakadt a porszívó gégecsöve. Vagyis egy nem tervezett gégemetszés következett be. Na ez hiányzott még! Gyorsan kerestem egy vastag ragasztószalagot, és elsősegélyben részesítettem a készüléket, majd rohamra fel. Most úgy néz ki, az első csatát megnyertem, az ellen visszavonulót fújt. De gyanítom, csak egybe trombitálják a csapatokat, és újabb ostrom következik. Holnap mindenképpen kell vennem valami vegyszert. Genfi egyezmény ide, nürnbergi per oda, kénytelen vagyok bevetni valami ideggázt, aztán hulljon a férgese. Felderítő alakulatom jelentette, hogy gyanúsan nagy csend honol Hangyalandia területén, de félek ez vihar előtti csend. Holnap majd tudósítok, ha nem válok addig áldozattá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...