2013. június 4., kedd

Csináld magad - DIY

Pár nap kihagyás, és már berozsdásodik az ember tolla. Össze kell szednem magam, hogy a fizikai munka után a szellem erejét hívjam elő. Leginkább barkácsolással teltek a napok, és igazából a hamarosan felsorolt ténykedések több mint egy hetet ölelnek fel. Itt van rögtön a kutyaház avagy Picúr-lak. A teteje már nagyon megviselt volt, sok helyütt a nyers deszka is kilátszott. Szóval először a fa részeket megcsiszoltam, majd átfestettem a jól bevált mahagóni lazúrral. Vettem viaszos vászont szép francia motívumokkal, és abból lett abrosz a kerti asztalra, valamint a kutyaól borítása. Szerintem elég jól sikerült, azóta Picúr is boldogan költözött vissza felújított hajlékába. A másik nagy lélegzetű projektem a kerti asztal volt, aminek a lapját már tavaly megcsináltam, sőt le is festettem,
lakkoztam. Igazi monstrum lett, hat darab 5x15-ös deszkából van összeállítva. Nem volt könnyű feladvány, mert ezek csupa maradék deszkák voltak még az építkezésről, tehát jelentős mértékű gyalulás és csiszolás után tudtam csak őket hézagmentesen egymáshoz illeszteni. Jelentős súlya van, simán elmenne díszletnek az Egy magyar nábob-ba. Idén már csak a lábát kellett megcsinálni, és hát egy ilyen laphoz vaskos lábak dukálnak. Jártamban keltemben mindenütt néztem, hogy mások milyen merevítést adnak egy ilyen kerti asztalnak, és végül a képen látható megoldás mellett tettem le a voksot. Igaz, ez kevéssé látszik ... tehát kecskelábak, középen bevésve a 7x15-ös lábakat. Elvileg az asztallap és a láb szétszedhető, 15 centis kapupánt csavarokkal és szárnyasanyákkal vannak összeerősítve. Az X forma közepén, oldalt fut keresztbe a másik lábhoz egy 4x4-es léc, ez a merevítést szolgálja, és azért is jó, mert erre tudtam felültetni egy alsó polcot.A láb aljára felcsavaroztam szalagparketta darabokat. Ez azért jó, mert ez sokkal vízállóbb, és nem maga az asztalláb szívja fel a vizet. Ha netán tönkremenne, ezt könnyű cserélni, és nem kell újra legyártani az egész asztallábat. Ja,
és a lap közepére fúrtam egy lyukat (persze a polcra is), hogy oda tudjam beállítani a napernyőt. Szóval sok mindenre kell gondolni, ha az ember belevág egy bútor legyártásába.Kezdődik ott, hogy a székeket, padot is ki kell találni hozzá. Igazából nekem a tuskók voltak adva, és ahhoz akartam stílusos asztalt készíteni. Remélem a végeredmény elnyerte tetszéseteket, én mindenképp büszke vagyok rá :) csak cipelni ne kelljen! Ja és a mérete 88x200 centiméter. 
De mivel a napokban sokat esett az eső, ezért egyrészt  kocsit a kertbe száműztem, és a garázsban barkácsoltam, valamint ha igazán rossz idő volt, akkor a házban egy másik tervemet valósítottam meg. Még a kerítés elkészítése után maradt pár snájdig másfél méteres akác deszkám.
Ezek annyira gyönyörűek voltak, hogy csirkeólat nem akartam tákolni belőlük. Idén tavasszal gyúlt fény az agyamban, hogy Tom Sawyer kerítést csinálok belőle a padlástéren. Méghozzá úgy, hogy a galéria szélét díszítse. Majd később csinálok olyan képet is, ahol alulnézetből látható, mert akkor igazi a látvány.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...