2013. július 30., kedd

Buta géniusz

A múltkor beszéltünk az oximoronról, nos itt egy példa, és jelen esetben Picúrra vonatkozik. Menet közben az is érthetővé válik, miért állítom ezt az ebről.
Hétfőn tovább tartott az iszonyú hőség, ezért le is mondtam tervemről, hogy átmenjek Nagybörzsönybe. Helyette inkább a közelben bóklásztam, a térképen nem szereplő utakat derítettem fel. Közben elmentem az általam Tündér-tónak nevezett helyre is. A képekből láthatjátok, milyen káprázatos hely, pedig a csodáról még nem is tudtok. Képzeljétek el, hogy sétáltok a vadonban, körös-körül tölgyfák, kétméteres csalán, buja növényzet, és a földút egyszercsak aszfaltozottá válik. De nem ám a falu határáról beszélek! A legközelebbi település is 3-4
km. Most már elárulhatom, hogy a szomszéd falunak van egy dúsgazdag potentátja és az építtet ilyen elképesztő dolgokat. Mert a kifogástalan minőségű műút egy varázslatos tavacskához vezet. Oldalt a hegyoldalba vájva mintha borospincék lennének, és a tavon egy csöpp sziget van. Minden pirinyó, de mégis sikkes, bájos. Mit mondjak, Picúrnak is annyira tetszet ez a hely, hogy mikor elindultam, ő nem jött utánam. Gondoltam, majd jön később, csak előbb iszik, hűsöl, miegyéb. De aztán később se jött. Én bejártam Tolnát, Baranyát de őkelme sehol. Már azt gondoltam visszamegyek érte, de egyrészt nagy volt a hőség, másrészt az lett volna a kerülő is. Szóval gondoltam legrosszabb esetben majd este visszamegyek érte, ha még mindig nem
találja az utat. Tehát róttam tovább utamat, sétáltam a vasúti síneken is. Érdekes módon voltak olyan helyek is, ahol a vasúti talpfák között 20-20 centis gazok virítottak. Pedig itt jár vonat, az a helyes piros Bzmot. Hazafelé nem akartam a napon menni, ezért más utat választottam, ahol persze jó adag csalános várt. Eléggé megkínlódtam velük, nagy hasznát vettem a földről felvett botnak. Aztán már majdnem hazaértem, mikor látom, hogy a szomszéd előtt lefékez a postásautó. Rögtön utána éles csaholás, és már tudtam Picúr nem veszett el. Bár engem nem talált meg, de hazatalált 3 és fél kilométer távolságból. Ez volt a délelőtt eseménye. Délután nyári tábor megbeszélésen voltam. Idén is lesz háromnapos gyerektábor,
és immár a dátum is biztos, augusztus 12-14. A programokat beszéltük meg, és azt hiszem nem lesz okuk panaszkodni a gyerekeknek, mert lesz: akadályverseny, csónakázás a tavon, számháború, "kincskeresés", kézműves órák, ebéd utána szieszta mesével, foci, éneklés ... meg ami még eszünkbe jut. Például kirándulás, lovaskocsizás. A korosztály 6-14. De ha majd ott tartunk, akkor majd mindent elmesélek. A legközelebbi feladatom a "kincsek" elásása, és arról térkép készítése. Ismerhettek, én mindenbe beleadom szívem-lelkem szóval lesz itt olyan térkép, hogy John Long Silver is megnyalná a tíz ujját, de legalább a falábát. Hát itt tartunk a Börzsöny lábánál. Nincs idő unatkozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...