2013. július 1., hétfő

Mesefüzetek

Mivel tegnap a városban jártam, ezért természetesen a boltok környékén is körülnéztem. De nem csak élelmiszert vettem, hanem szellemi táplálékról is gondoskodtam. Hol másutt, mint egy könyvesboltban. Főleg, hogy leértékelés volt. Először a színes borító ragadta meg a figyelmemet, aztán a jópofa címek. Mint például "A lóvá tett macskák". Ez egyébként egy sorozat, eddig 11 kötete jelent meg, és csupa állatmesét tartalmaz. Többnyire egy bölcs mondattal a végén, ahogy az illik. A mesék sajnos túl rövidek, szerintem a hosszabbak is csak 3 percig tartanak, de ez persze nem lóverseny, és sokatmondó hatásszünettel - miközben a gyerekek reagálását nézed - elhúzható az olvasás. És ugye milyen jópofa ábrázatja van a macseknak!? Azt hiszem az elképedés rá a legjobb szó. Tüneményes. És nagyon igényes kiadványok.
Vettem még két másik mesefüzetet, ezek már szinte könyvek, és Egbert egérről szólnak. Nos ezek igazi betűfalóknak valók, mert a minősége elég gyatra. Cserébe 150 forintért már lehet is a kosárba rakni. És az ember nem a könyvespolcnak vásárol, hogy legyen 2 méter piros és 3 méter kék könyve. Minél kuszább, minél színesebb, annál jobb. Brüsszelben a Rue du  Midi-n van egy antikvárium ami a librofil népek Kánaánja. Azért tuti hely, mert a könyvek nem csak a polcokon sorakoznak, de a sorok között a földön nagy stócokban, és minden fellelhető szabad helyen. Az ember csak élével tud közlekedni, és azt is csak nagyon óvatosan. De micsoda kincsek vannak ott! Ahányszor Brüsszelben jártam, naponta elmentem oda nézelődni, és mikor Tamás megörökölte tőlem a munkacsoportot, akkor ezt a rítust is átadtam neki. Nem vallott szégyent! :) Ja és a rítus nem összekeverendő Ritussal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...