2013. május 16., csütörtök

A munka nemesít ...

... és már a grófi címnél tartok. De fáradt is vagyok piszkosul. Hétfőn hoztak 2 köbméter fát, és azt darabolom 25 centis darabokra. Szigorúan 25 centisre, mert nem tüzelni akarok a fával, hanem díszítem vele a házat. Mindig irigyeltem a régi parasztházak hangulatát, és ha már nincs gerendaházam, mint eredetileg terveztem, nincs zsupfedelem, akkor legalább annyi bája legyen a háznak, hogy az oldalán tüzifát stócolok fel. Mondjuk ezt a munkát őszre terveztem, de a hétvégén beállított egy pókhasú fickó és fát ajánlott megvételre. Azt is megtudtam - bár akkor még kevéssé hittem - hogy nem csak az a köbméter van amit a matematikusok józan fejjel kitaláltak, hanem létezik erdészeti köbméter is. Ugye, ugye? Ti se tudtátok, igaz? Az erdei köbméter méter x méter x 1.7 méter. De nem csak ezt tudtam meg Jóska "bátyámtól", hanem családi drámáját is, amit az internet szült. Mert amíg nem volt ipari forradalom, addig úgy meg voltak párjával, mint a galambok, aztán jött az ezerszer elátkozott számítógép meg az istencsudája internet, és attól kezdve az asszonyt magába szívta a mágikus bűverő. Mit mondjak, sok jelzőt és hasonlatot hallottam őnagyságára, de a guadalupei Szűzanya nem volt köztük. Próbáltam megértő lenni, de mi a csodát mondhat ilyenkor az ember. Na, de ott tartottam, hogy sok a munka. Reggel, mikor még nem lehet zajongani, a borospincét ásom, mikor elfáradok, a vetélkedőre gyártok feladatokat, aztán aprítom a fát. Majd csak elkészülök egyszer.

Csináltam egy "párkányt" a kapu tetejére, a PVC csőből vágtam egy 5 centis darabot, majd beslicceltem, és felfúrtam egy vékonyabb lécre (ami nálam OSB maradék)
Ezen remekül megállnak a sörösdobozok (teniszlabdás a középső), csak azért van kivágva a tetejük, hogy nehezéket tegyek bele, nehogy az első szellő lefújja.
Öööö ... feltűnt az a nagy tölcsér? Innen már látszik a feladata. A tölcsér egy 110-esről 50-esre szűkítő PVC elem. Összegyűjti a slaggal belecélzott vizet, és egy vödörbe vezeti. Utána majd a vödörből át kell tölteni a vizet 2 vagy másfél literes PET palackba, így tudjuk ellenőrizni, ki mennyi vizet locsolt össze magának. Persze a víz töltögetése is a versenyzők feladata lesz. Ja, és nem elhanyagolható szempont, hogy a tölcsérbe, 50-es csőbe belefér a pingponglabda is. Mondjuk dobálva beletalálni nehéz lenne, de pingpongütőn vezetve, a csőbe beleengedni, és mindezt stafétaszerűen, nos azt el tudom képzelni.

És ami még nem készült el: fúrok a párkányba lyukakat, abba pálcákat dugok, és a 110-es PVC cső tömítőgyűrűit kell a pöckökre rádobni. Amolyan frizbi jellegű feladat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...