2013. augusztus 6., kedd

Kincskeresés

Már nincs egy egész hét a nyári gyerektábor kezdetéig. Ennélfogva sűrűsödnek az események, az egyeztetések, előkészületek. Számomra a kincskeresés lesz a leginkább várt program, mert egyrészt ez az én reszortom, másrészt már látom lelki szemeim előtt a gyerkőcök izgatott sürgölődését. Tegnap voltam Mónikáéknál, és 7-8 éves fia, Boti elcsípett néhány szót, és már attól úgy izgalomba jött, hogy csoda. Valami felülmúlhatatlan öröm látni a gyerekek lelkesedését, pedig most csak egy fiú izgalmát láttam, de rögtön átragadt én rám is. Megbeszéltük, hogy ma reggel elrejtem a "kincseket", és Mónika végez egy tesztfelfedezést. Azt hiszem okosan tettük, hogy beiktattunk egy próbát, mert ami nekem evidens volt, az kevésbé volt nyilvánvaló Mónikának, és a kutatás első percében már egész másfele ment, mint kellett volna. A játék lényege, hogy van egy térkép:
Ezen vannak tájékozódási pontok, mint zsilip, templom, fenyves, sziget, és ikonok, amik jelzik, hogy hol vannak "elásva" a kincsek. A kincsek igazából dobozok, tartályok, tégelyek, palackok, amikben egy-egy szó van felírva. Ezeket a szavakat kell összegyűjteni. Fa tövében, bokor ágai alatt, betoncsőben, szénakupac alatt, ágra felakasztva rejtettem el a dobozokat. További két helyen felfestettem szavakat. Ezeken kívül vannak még tesztkérdések, mint például, hogy hány hektár a víztározó területe, vagy mikor épült a fociöltöző. Az ezt jelző táblákat is meg kell keresni. Arra kellet vigyáznom, hogy 6-14 éves korosztály fog vetélkedni, tehát nem tehettem a dolgokat veszélyes helyre, vagy ahol csalán van. Valamint, hogy a főúton ne kelljen átmenni, mert jobb félni, mint megijedni. Az igazi siker számomra az volt (eddig), hogy Mónika egész fellelkesült, hogy csináljak majd felnőtteknek is ilyen kincsvadászatot. Örömmel vettem a felkérést, mert ez nekem is móka, kitalálni feladatokat. Most is volt még jópár a tarsolyban, de gyerekekről lévén szó megzaboláztam fantáziámat. Pedig a vízbe süllyesztett palack az nagyon csábító volt ...
Mónika némi segítséggel és irányítással egy óra alatt járta be a pályát, én közben jegyzeteltem, hogy hol, mit kell pontosítani. A térkép (lásd fenn) is kapott kinagyítást ott, ahol sűrűn voltak a szimbólumok. Mellesleg a térképet is úgy csináltam meg, hogy sárga papírra nyomtattam, összetekertem, és a két végét láng fölé tartva olyan kormos, pernyés, használt jelleget adtam neki. Hisz a részletekben rejlik az ördög :)

Most látom, hogy mellesleg átléptem a 4000 látogatást, hip-hip-hurrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...